RAHMAN RAHİM OLAN ALLAH’IN ADIYLA
1-İSANIN
YARATILIŞININ ADEM’İN YARATILIŞINA BENZETİLMESİ!
3/59- Şüphesiz, Allah Katında İsa'nın
durumu, Adem'in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "ol"
demesiyle o da hemen oluverdi.
Ayet olarak gösterdikleri delilerden bir tanesi budur. Ne demek” Allah
Katında İsa'nın durumu, Adem'in durumu gibidir.”
Kuran’ın hiçbir yerinde İsa’nın babasız oluşu ile ilgili bir ayet
olmadığı halde veya İsa’nın babasız
doğması ile ilgili bütün söylemler incildeki
Hıristiyan olanların “İsa Allah’ın
oğludur.”inancı ile yakından alakalıdır.
9/ 30- Yahudiler: "Üzeyir Allah'ın oğludur" dediler;
Hıristiyanlar da: "Mesih Allah'ın oğludur" dediler. Bu, onların
ağızlarıyla söylemeleridir; onlar, bundan önceki inkar edenlerin sözlerini
taklid ediyorlar. Allah onları kahretsin; nasıl da çevriliyorlar?
Şimdi adem kelimesinin ne
anlama geldiğini Arapça sözlüklerden değil, Kuran’daki karşılığını yakalamaya
çalışalım.
ADEM KELİMESİ KURAN’DA İKİ FARKLI ANLAMDA KULLANILMIŞTIR.
1-Peygamber olan adem.
19/58 İşte bunlar; kendilerine Allah'ın nimet
verdiği peygamberlerdendir;Adem'in soyundan, Nuh ile
birlikte taşıdıklarımız (insan nesillerin)den, İbrahim ve İsrail (Yakup)in
soyundan, doğru yola eriştirdiklerimizden ve seçtiklerimizdendirler. Onlara
Rahmanın ayetleri okunduğunda, ağlayarak secdeye kapanırlar.
3/33- Gerçek şu ki, Allah, Adem'i,
Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini alemler üzerine seçti;
Vermiş olduğum bu ayet
örneklerinde geçen Âdem kelimesi peygamber olan Âdem’dir. Allah katında nimet
verilmiş kendisini iblisin tekliflerine karşı korumuş ve vahiy almaya hak
kazanmış olan âdemdir.
2-İnsanların geneli anlamında
kullanılan âdem.
20/ 115- Andolsun, biz bundan
önce Adem'e
ahid vermiştik, fakat o, unuttu. Biz onda bir kararlılık bulmadık.
7/ 189- O, sizi tek bir nefisten yarattı ve kendisiyle
durulup-yatışması için ondan eşini var etti. Onu (eşini) örtüp-bürüyünce, o da
bir yük yüklendi de bununla (bir süre) gezindi. Nitekim ağırlaşınca, ikisi
Rableri olan Allah'a dua ettiler: "Eğer bize salih (bir çocuk) verirsen,
andolsun şükredenlerden olacağız."
7/190- Ama
O, onlara (Adem'in çocukları erkek ve kadınlara) salih (bir çocuk) verince,
kendilerine verdiği şey konusunda O’na ortaklar kılmaya başladılar. Allah, onların
şirk koştuklarından Yücedir.
Kuranda
imalı veya imasız olarak yirmi dokuz yerde adem kelimesi geçmektedir.
Acaba “Allah Katında İsa'nın durumu, Âdem’in durumu
gibidir.” İfadesi peygamber olan âdem mi yoksa insanların genelini kapsayan
cinsiyet farklılıklarıyla beraber bahsedilen âdem mi?
Eğer Âdem ilk yaratılan ve hem anası hem de babası olmayan âdem ise
sizin anladığınıza göre diyelim. Nasıl olur da İsa yine sizin anlayışınıza göre
babasız olup anası olduğu halde babasız ve anasız âdeme benzetilebilir? Bu
büyük bir yanılgıdır.
O zaman “Allah Katında İsa'nın durumu, Âdem’in durumu gibidir.”
İfadesinden diğer insanlar nasıl yaratılmışlarsa İsa da onların yaratılışı gibi
yaratılmıştır.
Onların yaratılışını kuran şöyle anlatır.
22/5- Ey insanlar, eğer dirilişten yana bir kuşku içindeyseniz, gerçek
şu ki, Biz sizi topraktan yarattık, sonra bir damla sudan, sonra bir alak'tan
(embriyo), sonra yaratılış biçimi belli belirsiz bir çiğnem et parçasından;
size (kudretimizi) açıkça göstermek için. Dilediğimizi, adı konulmuş bir süreye
kadar rahimlerde tutuyoruz.
Sonra sizi bebek olarak çıkarıyoruz, sonra da erginlik çağına erişmeniz için (sizi büyütüyoruz). Sizden kiminizin hayatına son verilmekte, kiminiz de, bildikten sonra hiçbir şey bilmeme durumuna gelmesi için ömrün en aşağı ucuna (yaşlılığa) geri çevrilmektedir. Yeryüzünü kupkuru ölü gibi görürsün, fakat Biz onun üzerine suyu indirdiğimiz zaman titreşir, kabarır ve her güzel çiftten (ürünler) bitirir.
Sonra sizi bebek olarak çıkarıyoruz, sonra da erginlik çağına erişmeniz için (sizi büyütüyoruz). Sizden kiminizin hayatına son verilmekte, kiminiz de, bildikten sonra hiçbir şey bilmeme durumuna gelmesi için ömrün en aşağı ucuna (yaşlılığa) geri çevrilmektedir. Yeryüzünü kupkuru ölü gibi görürsün, fakat Biz onun üzerine suyu indirdiğimiz zaman titreşir, kabarır ve her güzel çiftten (ürünler) bitirir.
Bakınız önemli olanlardan birisi de İsa’nın ilk yaratılan insan
olmadığı konusunda sanırım hiç kimsenin kuşkusu yoktur. İsa belki ilk yaratılan
insanlardan kırk elli bin yıl sonra insanlar bir erkek ve bir dişiden türeyerek
gelmişlerdir. O zaman eğer inanlar kendilerine Kuran’ı rehber ediniyorlarsa
İşte ayet işte belge şudur.
30/ 30- Öyleyse sen yüzünü Allah'ı birleyen (bir hanif) olarak dine,
Allah'ın o fıtratına çevir; ki insanları bunun üzerine yaratmıştır. Allah'ın
yaratışı için hiçbir değiştirme yoktur. İşte dimdik ayakta duran din (budur).
Ancak insanların çoğu bilmezler.
Ayette dikkat çeken ve bütün İsa babasızdır diyen Kitap ehline ve Kuran
okuyanlara sesleniyorum. “Allah'ın o fıtratına çevir; ki insanları bunun
üzerine yaratmıştır. Allah'ın yaratışı için hiçbir değiştirme yoktur.”
Allah hem yaratışımda değişiklik yoktur desin, İsa’ya gelinceye kadar bütün âdemleri (insanları) bir anadan bir babadan yaratsın hem de İsa’ya gelince bu yaratışını değiştirsin Bu Allah’a büyük bir iftiradır.
Allah hem yaratışımda değişiklik yoktur desin, İsa’ya gelinceye kadar bütün âdemleri (insanları) bir anadan bir babadan yaratsın hem de İsa’ya gelince bu yaratışını değiştirsin Bu Allah’a büyük bir iftiradır.
Dikkat çekmek isterim Kuran okurken ve anlamaya çalışırken beni
değiştiren bu ayet olduğunu vurgulamak isterim.
2/ 34- Ve meleklere: "Âdem’e secde edin" dedik. İblis hariç
(hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kâfirlerden
oldu.
Kuran’da ki ayette peygamber olan ademden söz eder. Diğer geçen âdem kelimeleri
bir ayet hariç genel anlamda kadın ve erkek ayırt edilmeden bütün insan
çeşitlerini içerisinde toplamaktadır.
Eğer, melekler sadece peygamber olan âdeme secde veya emrine amade
olmakla görevli iseler Veya sadece âdem deyince erkekler kastediliyorsa, o
zaman bu kadınları yok mu sayacağız? Haşa Allah kadınları unutmuş mudur
Dersiniz?
İşte melek iblis ve şeytan ile ilgili konularda birçok makale
içerisinde ne anlama geldiği konusunda Kuran’ın anlattıklarından anlamaya ve
anlatmaya çalıştım.
Sıkıntı olan Kuran’da geçen kelimelerin ne anlama geldiği Kuran’dan
değil, Arapça sözlüklerden anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu da Nasrettin hocanın yitiğini yitirdiği
yerde değil başka yerde araması gibi olmuştur. O zaman bu gidişle insan asla hidayete
ve doğruya erişemez.
2-İSA’NIN YARATILIŞI CEBRAİL TARAFINDAN MUCİZE OLARAK MERYEMİN ANA
RAHMİNE YERLEŞTİRİLMESİ İNANCI.
19/ 17- Sonra onlardan yana (kendini gizleyen) bir
perde çekmişti. Böylece ona ruhumuz (Cibril'i) göndermiştik, o da, düzgün bir
beşer kılığında görünmüştü.
Bu ayette geçen üç
kelimenin ne anlamda kullanıldığı Kuran’daki karşılığı anlaşılamazsa, bu ayet
asla doğru bir şekilde tefsir edilemez. Ben bunları makalemde uzun uzun
anlattım. Ancak bu üç kelimenin sadece Kuran’da geçen karşılığını vermekle
yetineceğim.
Perde: İman edenlerle
müşrikler arasındaki yaşam biçimi farklılığıdır.
Ruh: Kuran’da yirmi
iki ayette ruh kelimesi geçer. Bu ayetteki ruh kelimesinin karşılığı nebi ve
resuldür.
Düzeltilmiş beşer:
sadece ve sadece peygamberler için kullanılmış bir kelimedir.
Yani Meryem’e gelen
ruh Cebrail değil, vahyin kontrolüne girmiş bir nebi ve resuldür.
19/ 19- Demişti ki: "Ben, yalnızca Rabbinden (gelen) bir elçiyim;
sana tertemiz bir erkek çocuk armağan etmek için (buradayım)."
Bu ayette elçi Kura’nın orijinal olan metninde resul kelimesi geçer. Ayette
geçen resul de insanlardan ve meleklerden olan resul değil, insanlardan olup da
vahye muhatap olan nebi ve resuldür.
Çünkü: nebi haber alan haber getiren demektir. Eğer bu söylediklerim
doğru değilse. İsa daha ana rahmine düşmeden gelen elçi İsa gibi bir erkek
çocuğun doğacağını nereden bilsin?
19/19 قَالَ إِنَّمَا أَنَا
رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا
Kâle innemâ ene resûlu rabbiki li ehebe leki
gulâmen zekiyyâ(zekiyyen).
İkinci bir çözülmesi geren eğer Meryem’e gelen
elçi melek ise bir başka ifadeyle Cebrail ise Meryem bir peygamber değildir. Çünkü
bütün peygamberler erkeklerdendirler.
16/43 Biz senden evvel kendilerine vahyettiğimiz erkeklerden başka (peygamberler) göndermedik. Eğer
bilmiyorsanız, zikir ehline sorun.
Kuran’a göre Meryem erkek olmadığına göre Meryem’e
Cebraillin gelip vahiy getirmesi olacak şey değildir. O zaman Meryem’e gelen elçinin
bir insan bir beşer olan bir peygamber olması gerekir. Düşünen aklendenler için
olması geren bu değil mi?
Yine yanlış anlamaya meydan vermeme için Kuran’da
peygamberlere Cebraillin vahiy getirdiğine dair hiçbir ayet de yoktur. Kurna’da
üç yerde Cibril geçer o da, Vahiy getiren götüren melek anlamında değil, Allahın
nebilerine vah yetme olayının olgusunun adıdır.
Yine itiraz edilen konulardan birisi, Meryem’e
bir beşer eli değmemesi konusudur.
20/ 20- O: "Benim nasıl bir erkek çocuğum olabilir? Bana hiçbir
beşer dokunmamışken ve ben azgın utanmaz (bir kadın) değilken" dedi.
Evet, Meryem Kuran’da iki övülmüş kadından birisidir. Birisi firavunun
karısı birisisi de Meryem’dir. Kuran burada bu ayetle toplumun ona karşı attığı
bühtanları temizleyerek hiçbir erkekle yatıp kalkmadığını vurguluyor.
Bu ayetten Kuranın bir çok yerlerinde İnşaların yaratılışını bir sünnet
olarak bir erkek ve dişiden yarattık derken
İsa’ya gelince Allah’ın bu yaratış biçimini sünnetini değiştirmesi
olacak şey değildir.
Şimdilik İsa Meryem hakkında Kuran’dan bu kadar bilgi vermekle
yetinelim daha çok bilgileri sıralayacak olursak kaldıramazlar. Zamanı geldikçe
sizlere ezber bozan Kuran’dan bomba gibi haberler vermeye devam edeceğim inşallah.
Doğrularım Allah'a yanlışlarım ise bana aittir.
Doğrularım Allah'a yanlışlarım ise bana aittir.
ALİ RIZA BORAZAN
MERSİN- ANAMUR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder