3 Ekim 2010 Pazar

SALAT VE NAMAZ!

RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAH'IN ADIYLA!

SALÂT VE NAMAZ Yunus Emre Gün doğdu da Hadi Yildirim'in bağlantısı hakkında yorum yaptı.

Yunus yazdı
Allah'ın kelimeleri mi tükenmiş de salat ve türevi bir kelimeyi yazmamış.. Çok zeki alimleriniz/bilenleriniz nerelerinden uydurmuş salatı, sizin deyiminizle namazı???

Doğru ya ben şehrin kodamanı değilim.. Yahu bu Kur'an sadece tahsilliler, diplomalılar için mi?

(salatü'l-leyl) Kur'an'da aradım böyle bir Arapça söz dizisi bulamadım!!!! Uydur uydur sat, yersen!!! Arap uydurur sen yersin işte...

"yukarıda abdest salat peygambere has, müslümanlar yapmamalı diyordun ya... "

Ben ne dediğimi, ne yazdığımı çok iyi biliyorum, zahmet olmazsa tekrar okuyun ne dediğimi güzelce anlayın!!!

Teheccüd ne mi? Müzzemmil süresini oku o zaman Teheccüd'ün ne olduğunu anlarsın...

Müzzemmil 20
(Resulüm!) Senin, gecenin üçte ikisine yakın kısmını, (bazen) yarısını, (bazen de) üçte birini yatmadan (ibadetle) geçirdiğini ve beraberinde bulunanlardan bir topluluğun da (böyle yaptığını) Rabbin elbette biliyor. Gece ve gündüzü (içinde olup bitenleri iyiden iyiye) ölçüp biçen ancak Allah'tır. O sizin, bunu sayamayacağınızı bildiği için, sizi bağışladı. Artık, Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Allah bilmektedir ki, içinizde hastalar bulunacak, bir kısmınız Allah'ın lütfundan (rızık) aramaküzere yeryüzünde yol tepecekler, diğer bir kısmınız da Allah yolunda çarpışacaklardır. O halde Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. vahiy bildirimine doğrulun, arının, Allah'a gönül hoşluğuyla ödünç verin. Kendiniz için önden (dünyada iken) ne iyilik hazırlarsanız Allah katında onu bulursunuz; hem de daha üstün ve mükafatça daha büyük olmak üzere. Allah'tan mağfiret dileyin, şüphesiz Allah çok bağışlayıcı, çok esirgeyicidir.

Bu Müzzemmil 20 ye kadar olan ayetlerde bana salat ve türevi bir kelimeyi bul sana http://www.facebook.com/l/99864;10.000.000.€ vereceğim..

Bu ayetlere olmayan namaz kelimesini ekleyen melcinin Allah belasını versin, tüm lanet edenler lanetsin!!!

Önemli Not: İlk emir oku'dur. “Oku!”. İkincisi, “Kuran'ı düşüne düşüne dikkatle oku!” emri, iniş sırasıyla üçüncü sure olan Müzzemmil Süresi'nin 4.ayetinde verilmiştir.

SORU: Teheccüd tam olarak ne demektir? Sayın Hüseyin Atay bu konu hakkında şöyle diyor: �İslâm âlimleri, İsra Suresi 79�uncu ayetteki �onunla� ifadesinde yer alan zamirin, bir önceki ayette geçen Kur�ân�a ait olduğunda ittifak etmiş oldukları halde Kur�ân okumayı esas konu olarak almayıp içinde Kur�ân okumak da olan namazı esas almışlar ve ayeti �gece kalkıp namaz kı� şeklinde yorumlamışlardır. Teheccüd, hiç uyumadan geceleyin Kur�ân okumak anlamına gelir. Namazın vakitleri tayin ve tespit edilmiştir. Bunların dışında namaz kılma emri vermenin bir hikmeti olmaz. Kur�ân�da gece kalkıp namaz kılmaya dair bir emir yokken Kur�ân okumaya dair emir bulunmaktadır.� Yani İsra Suresi 79�uncu ayetin, namazla ilgili olmadığını söylüyor. Bu görüş doğru olabilir mi?

�Kur�ân okumak üzere uyan�

CEVAP: Teheccüd, uyumadan Kur�ân okumak değil geceleyin uykudan uyanmak demektir. Teheccüdün asıl manası uykudan uyanmaktır. Evet İsra Suresi 79�uncu ayetteki �bihî� zamiri Kur�ân�a gider, Kur�ân okumak üzere uyan demektir.


Bu bağlantıya yorum yapmak için bu e-postayı yanıtla.

Yorumları görmek için aşağıdaki bağlantıya tıkla:

Teşekkürler,
Facebook Ekibi

___
Windows Live Hotmail adres defterindeki kişileri Facebook'ta bul! Şu adrese git: http://www.facebook.com/find-friends/?ref=email

Bu mesaj alirizaborazan@hotmail.com için oluşturuldu. Gelecekte Facebook'tan bu tür e-postalar almak istemiyorsan, lütfen abonelikten çıkmak için aşağıdaki bağlantıya tıkla.


Facebook, Inc. P.O. Box 10005, Palo Alto, CA 94303
******************************************************
Yunus Emre Kardeşime cevap. Bu Konuda kısa kısa cevaplar vererek sizin sorunuzu cevaplardım ama şimdi detayına kadar inerek bu konuya açıklık getirmek benim üzerime yükümlülük oldu.

Şimdi senin söylediğin ayetleri tek tek yazarak kuran bütünlüğünde anlamaya çalışalım.

Kuran senin dediğin gibi anlaşılmaz. Kuran'daki bir kelime Kuran bütünlüğü içerisine serpiştirilmiş ayetler ve konu içerisinde aranır. Ve Kastedilen mana hem Kuran'da geçen başka ayetlerle hem konuya hem de Kuran bütünlüğüne hem de kâinat yasalarıyla uyumlu bir halde anlaşılmalıdır. İsra suresindeki ayeti konu içerisinde önce bir zikredelim.

1/73- Onlar neredeyse, sana vah yettiğimizden başkasını Bize karşı düzüp uydurman için seni fitneye düşüreceklerdi; o zaman seni dost edineceklerdi.

1/74- Eğer Biz seni sağlamlaştırmasaydık, andolsun, onlara az bir şey (de olsa) eğilim gösterecektin.

1/75- Bu durumda, Biz sana, hayatın da kat kat, ölümün de kat kat (acısını) tattırırdık; sonra Bize karşı bir yardımcı bulamazdın.

1/76- Neredeyse seni (bu) yerden (yurdundan) çıkarmak için tedirgin edeceklerdi; bu durumda kendileri de senden sonra az bir süreden başka kalamazlar.

1/77- (Bu,) Senden önce gönderdiğimiz resullerimizin bir sünnetidir. Sünnetimizde bir değişiklik bulamazsın.

1/78- Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar namazı kıl, fecir vakti (namazda okunan) Kur'an'ı, işte o, şahid olunandır.

1/79- Gecenin bir kısmında kalk, sana aid nafile olarak onunla (Kur'an'la) namaz kıl. Umulur ki Rabbin seni övülmüş bir makama ulaştırır.

1/80- Ve de ki: "Rabbim, beni (girilecek yere) doğru bir girdirişle girdir ve (çıkarılacak yerden) doğru bir çıkarışla çıkar ve Katından bana yardımcı bir kuvvet ver."

1/81- De ki: "Hak geldi, batıl yok oldu. Hiç şüphesiz batıl yok olucudur."

Yunus Emre kardeşim senin söylediklerin daha yeni bir şey değil. Sen bunu kendi düşünmenle de çıkarmıyorsun bu Türkiye de ve dünyada bir inanış bir din bir yaşam biçimidir. Evet, İslam toplumlarında Kuran adı altında ve Kuran'a ve peygamber arkasına sığınarak bir takım yanlış hareketler ve yanlış uygulamalar var. Ben şahsım adına onları kabul etmiyor. ve tasvip etmiyorum.

Ama Kuran'dan başka bir delil kabul etmeyenlerin de bir akım olarak. Namaz yok Oruç Yok. Haç yok diyerek İslam toplumlarındaki temel değerleri söküp atarsan İslam ve İslam toplumu ne ile belli olacak. Her putçunun kendisine göre bir ibadet ve tapınış şekli vardır.

Bu yalan mı? Biz insanların hangi dinde olduklarını söylem ve eylemlerinden tapınış şeklinden anlıyoruz. Onlar kendi putlarına ilahlarına karşı onların koydukları ideolojileri yaşam şekli olarak kabul edip putlarının önünde bu ideolojilerinin yolunda olduklarını gelip dikilerek ağlayarak secdesini yapıyorlarsa Müslüman olanlar için de Allah bir takım arınmaları temizlenmeleri Allah'ın dışındaki putlardan uzaklaşarak sadece kulluğu ibadeti Allah için yaptıklarını bizzat şekilsel ve yaşamsal olarak göstermeleri gerekmektedir.

Evet, Ben de bu günkü İslam toplumlarında yaşanan dinin Allah'ın Kuran'da bahsedilen din olmadığına inanlardanım Namaz var ama bu günkü binlerce tarikata meşrebe mezheplere bölünerek farklı farklı algılanan ve kılınan gibi değildir. 

Oruç var ama sadece aç kalmak değil, haç var sadece Kabe etrafında toplanarak dönmek değildir. Bunlar toplumlarda sadece özden uzaklaşılmış kabuk halinde seyretmektedir. bu da İslam toplumlarına bir kazanç sağlamamıştır. Şimdi Kuran'da geçen salât ve namaz ayetlerinin bir birinden nasıl ayrıldığını orijinal metinden görerek anlamaya çalışalım.

Salat Kelimesi Kuranda sadece Bir yerde geçmektedir. Ama salât anlamında olan bir kelime de başka bir ayette geçmektedir. Onu da sayarsak iki yerde geçer onların şimdi orijinal metinden aktaralım.

SALÂT

33/56-Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.

2/157-Rablerinden bağışlanma (salat) ve rahmet bunların üzerinedir ve hidayete erenler de bunlardır.


33/56Arapça Metin

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا
33/56- Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler, siz de O'na salat edin ve tam bir teslimiyetle O'na selam verin.

33/56İnna(A)llâhe vemelâ-iketehu yusallûne ‘alâ-nnebiy(yi)(c) yâ eyyuhâ-lleżîne âmenû sallû ‘aleyhi vesellimû teslîmâ(n)

2/157Arapça Metin
أُولَٰئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ


Ulâ-ike ‘aleyhim salevâtun min rabbihim verahme(tun)(s) veulâ-ike humu-lmuhtedûn(e)

Abdülbaki Gölpınarlı
Öyle kimselerdir onlar ki Rablerinden yarlıganma ve rahmet onlara. Onlardır doğru yolu bulanlar.

NAMAZ
2/3
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُوTürkçe Transcript(*)
Elleżîne yu/minûne bilġaybi veyukîmûne-ssalâte vemimmâ razeknâhum yunfikûn(e)

Abdülbaki Gölpınarlı

Onlar, gaybe inanırlar, namaz kılarlar, rızıklandırdığımız şeylerin bir kısmını yoksullara harcarlar.
Başka bir ayet namazla ilgili verelim

Lâkini-rrâsiḣûne fî-l’ilmi minhum velmu/minûne yu/minûne bimâ unzile ileyke vemâ unzile minkablik(e)(c) velmukîmîne-ssalâ(te)(c) velmu/tûne-zzekâte velmu/minûne bi(A)llâhi velyevmi-l-âḣiri ulâ-ike senu/tîhim ecran ‘azîmâ(n)

إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ ۚ وَالْمُقِيمِينَ الصَّلَاةَ ۚ وَالْمُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ أُولَٰئِكَ سَنُؤْتِيهِمْ أَجْرًا عَظِيمًا
Abdülbaki Gölpınarlı
Fakat onlardan bilgide ileri olanlar ve inananlar, sana indirilene de inanırlar, senden önce indirilenlere de ve namaz kılanlardır, zekat verenlerdir, Allah'a ve ahiret gününe inananlardır onlar ve biz onlara büyük bir ecir vereceğiz.

Dikkat edelim

33/56İnna(A)llâhe vemelâ-iketehu yusallûne ‘alâ-nnebiy(yi)(c) yâ eyyuhâ-lleżîne âmenû sallû ‘aleyhi vesellimû teslîmâ(n)

4/162/Lâkini-rrâsiḣûne fî-l’ilmi minhum velmu/minûne yu/minûne bimâ unzile ileyke vemâ unzile minkablik(e)(c) velmukîmîne-ssalâ(te)(c) velmu/tûne-zzekâte velmu/minûne bi(A)llâhi velyevmi-l-âḣiri ulâ-ike senu/tîhim ecran ‘azîmâ(n

Namaz Anlamında tercüme edilen ayetlerin orijinal olan metinlerinde” ssalâ(te) salat geçen ayetin metninde” yusallûne” Geçmektedir.

Kuran Kesinlikle hiçbir kelimeyi hiçbir kelime yerine kullanmamıştır. “ssalâ(te)” Kelimesi ile” yusallûne” Kelimeleri aynı mı? İşte bazı kardeşlerimiz Kelimelerin orijinal olan metinlerden ele alıp tahlil etmediklerinden dolayı böyle namaz yok oruç yok haç yok ifadeleri kullanmaktadırlar. Oruç Kelimesinin de meryemin konuşmama orucu ile İslam olanlara ceza ibadet anlamında tutulan yememe orucunuı da inceleyin kuran farklı kullanmıştır.

Allah peygambere Salât eder. derken herhalde peygambere namaz kılma anlamında değildir meleklerde kılmaz, diğer müminlerde peygambere namaz kılmazlar. Melekler peygamberin yaşadığı hayata şahitlik eder. Müminler peygambere canlarıyla ve mallarıyla destek verirler. Allah da peygamberin yaşadığı hayatı onaylar. ve tebrik eder. anlamında kullanılmıştır.

Namaz İse Allaha Peygamber ve peygamberler yolunda, yürüyenler hem yaşadıkları hayatı Allah'ın tanımladığı şekilde yaşamak hem de ritüel olarak Kuran'da vakitleri belirlenmiş zamanlarda ibadet olarak kılmaktır.

Özetleyecek olursak!
1- Hayatla lgili salatta  salatı yerine getireceğin zaman abdest alma şartı yktur. Ama ritüel olan günün belirlenmiş vakitlerinde salata (namaza) kalkacağın zaman abdest emri verilmektedir.5/6

Eğer sizin ve sizin gibi düşünenler gibi anlayanlar için, eğitim öksüzü yoksulu doyurmak, bahçeyi budamak ve çapalamak, kitap okuma, konferans vermek, namaz anlamında salat ise bu saydıklarımdan hangisini yaparken abdest alacaksın?

2- Kuran her şeyi çift yaratıldığından söz eder. Eğer iman etmek imanın gereğini salih amle dönüştürmediğin taktirde iman etmenin hiç bir anlamı yoksa Müslümanım dediğin zaman yaşanan güzel amelleri ritüel olarak kılınan salatla namazla buluşturman gerekir.

3- Her putun ardında mutlak bir deoloji, yaşam biçimi hayat tarzı yatmaktadır. Onlar nasıl senenin beli günlerinden önünde bel büküp eğilmeleri,  onların ilahlarına bağlılıklarını şeklen gösteriyorlarsa, Ritüel olan namaz da Allah adına yaşamanın bir tescilidir.

4- Yahudi olanların ağlama duvarlarındaki onların br iadet etme şekilleri Onlar arasında birliği ve yaşam biçimlerinin aynı oluşu, Öyle davranışta olanların bütününün yahudi olduğu biliniyorsa. Namaz kılanların da  ritüel olarak kılanların da müslüman olduğunun münafık olanlar hariç  bir delilidir.

5- Ritüel anlamda amaz yok diyenlerin br daha Kuran'da geçen salat ve namazla ilgili ayetlerinei tekrar eğer samimi iseler, gözden geçirmelerini tavsiye ederim. Nasıl cansız bir bedenin, veya bedensiz bir canın yalnız başına hiç bir anlamı yoksa, Namazsız bir dinin, dinsiz bir  namazın da hiç bir anlamı yoktur.  

Doğrularım Allah'a yanlışlarım ise bana aittir.

ALİ RIZA BORAZAN
MERSİN-ANAMUR















2 yorum:

abdurahman dedi ki...

Şeytanın en iyi dostları cahillermiş, gerçek din nedir Kurandır o halde bunlar dine inanmıyorlar dinsizler yani. İslam düşmanları Kuranı bir kenara bırakmış tuaf beş para etmez üç paralık bilgisi olmayan farklı kılıklara girmiş şeyh bedevi arap kılıklı ajanlardan medet ummuştur.

Bu arada Allah ın ayetlerinde namaz kelimesi yoktur, salat vardır, Peygamber ölünce değiştirmişlerdir, namaz kelimesi nameste japoncadan ve namazkara hintçeden farsçaya geçmiştir. Ataist japonlardan ve hindulardan geçmiştir. Bir meditasyon çeşidinin ismi ve eğilmek gibi anlamlara gelir. Salat dua demektir, Ayetleri değiştirmişlerdir. Namazla dua aynı mı yani diyorlar Peygamberimiz su içmesi oturuşu nasıl farklıysa dua etmeside farklı olmuş olabilir, düzenin oluşması için herkes aynı şekilde ibadet etmiştir. Salat farzdır Allah ın emridir, ancak bu hareketler Allah ın emri değil sünnet olur ancak.

Allah ı anmakla salat(namaz) tabiki farklıdır Allah ı her türlü anabilirsin, inşallah derken, bir sure okurken, Allah büyük dersin ancak dua,salat,namaz ı farklı kılan, güçlü kılan tek şey vardır, o da bir yöne doğru dikkatini vererek Allah ı karşıda gibi düşünüp onun huzurundaymış gibi onu selamlamak, anmak, ondan geleni düşünmek.

Ali Rıza Borazan dedi ki...

Abdurahman kardeşim Yorumunuza ilginize teşekkür ediyorum. Kuranda peygamber mucize kelimeleri de orjinal metinde geçmez. Ama peygamber deyince bizim kültürümüze vahye muhatap olan elçi aklımıza gelir. Kurandaki karşılığı ise nebi dir. Şimdi kuranda peygamber geçmez diye peygamberlik nebilik yok deyip vahyin mesajlarını inkar mı edelim. namaz kelimesinin karşılığı salattır ama o kullanıldığı konu ve ayette farklılık kazanır. selam ve dua ile