15 Ağustos 2008 Cuma

SALİH PEYGAMBERİN KESİLEN DEVESİ




RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAH'IN ADIYLA!


İşte şeytanın mucize kavramıyla insanları Kuran'ın dışına çekerek onları helak etmenin bir adı daha.

Hikaye olarak anlatılan Salih peygamber, Mucize olarak dağdan bir deve doğurtturur. Beldedeki suyun yetmemesi nedeniyle , Su içmeyi nöbetleşe yapmaktadırlar . Bir gün su içme hakkı devenin, bir gün su içme hakkı da oranın halkındır. Halktan bir tanesi devenin su içme hakkına müdahale edip deveyi kesince Allah da Salih peygamberin halkını helâk ediyor. İnanış bu!


Bir de Kuran'daki Salih peygamberin deve kıssası hakkındaki anlattıklarına bir bakalım.


26/154” Sen yalnızca bizim benzerimiz olan bir beşerden başkası değilsin. Eğer doğru sözlü isen bu durumda bir ayet getir görelim.”


26/155” Dedi k işte bu dişi bir devedir. Su içme hakkı (bir gün) onun Belli bir günün su içme hakkı da sizindir.”


26/156” Ona bir kötülükle dokunmayın. Sonra büyük bir günün azabı sizi yakalar.”

26/157” Sonunda onu kestiler.ancak pişman oldular,”

26/158”Böylece azap onları yakaladı,Gerçekten bunda bir ayet vardır. Ama onların çoğu iman etmiş dğillerdir.”

Kuran'daki bu anlatılan Salih peygamber ile ilgili Salih peygamberin kavmi Salih peygamberden bir mucize istiyorlar. O da işte Allah’ın dişi devesi. Deyince onlar sanki Salih peygamber mucize olarak bir deve gösterdiğini sanıyorlar.


Oysa, Allah’ Kâinatta yaratmış olduğu bütün varlıkların adı ayet delil belge burhan beyinedir. Allah’ın peygamberlere verdiği sadece vahiy mucizesidir vahyin dışında Allah peygamberlere bir mucize vermemiştir.


Daha önce bahsettiğimiz gibi Haramlar ve helâller bütün peygamberlerde aynıdır. Birine helâl olan diğer peygamberlere de helâl, bir peygambere haram olan diğer peygamberlere de haramdır .

Burada Kuran'ın anlatmak istediği bir mesaj var onu yakalayıp çözmek gerekiyor. Bir Kavim Deveyi keserek ondan yemesi helâl oluyor. Bir kavim deve kesince neden helâk edilsin? Bu ifade çelişkisiz olan bir Kurana çelişki olmaz mı?

22/36”İri cüsseli develeri size Allah’ın İşaretlerinden kılık.Sizler için onlarda bir hayır vardır. Öyleyse onlar bir dizi halinde ( veya saf tutmuşçasına Ayakta durup)Boğazlarken Allah’ adını anın. Yanları üzerine yattıkları zamanda, Onlardan yiyin ,Kanaatkâra ve isteyene yedirin. İşte böyle onlara sizin için boyun eğdirdik. Umulur ki şükredersiniz.”

Allah’ın dininde çelişki olmaz. Allah kâinattaki bütün varlıkları insan oğlunun emrine amade kılmıştır. Kuran burada yine edebi bir sanat kullanarak Deveyi bulunmuş olduğu yerden kaldırılarak Tapınılır hale gelmesine deveyi kestiler ifadesi kullanmıştır.


5/13” Sözleşmelerini bozmaları nedeni ile onları lanetledik ve kalplerini kas katı kıldık.onlar kelimeleri konuldukları yerlerden saptırırlar. Kendilerine hatırlatılan şeyden(yararlanıp)Pay almayı unuttular.İçlerinden birazı dışında onlardan ihanet görür durusun. Yinede onları affet aldırış etme Şüphesiz Allah iyilik yapanları sever.”


İşte deveyi kesmek demek Deveyi yaratılış gayesinin dışına çıkartılarak değerinden fazla veya değerinden aşağıda bir değer vermek demektir.

Allah deveyi insanlara etinden gübresinde yükünden sütünden tüyünden yararlansın diye yarattığı halde, Allah’ın bir mucize olarak yarattığı deveyi ilahlaştırdıklarından dolayı helak oldular ifadesini kullanıyor.

Demek ki Kuran kesmek ifadesini kullanırken, Bulunmuş olduğu konumdan kaldırılarak, Hakka tecavüz etme anlamında kullanmıştır. Aynı olay Musa peygamber kısassı da inek keme olarak anlatılmıştır.

Aradaki fark, Musa kavmi tapınmak için heykel olarak yaptıkları buzağıya tapmaktan vaz geçmeleri anlamında kesin emri vardır. Salih kavminde ise, deveye tapmaları anlamında kestiler ifadesi kullanılmaktadır.

Doğrularım Allah'a yanlışlarım ise bana aittir.

ALİ RIZA BORAZAN

MERSİN -ANAMUR


Hiç yorum yok: