RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAH’IN ADIYLA
24/31- Mümin kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Başörtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hep birlikte Allah'a tevbe edin ey mü'minler, umulur ki felah bulursunuz."
İslam toplumlarının Kadınların örtünmesi hakkında her yerden değişik söylemlerle ne olduğu belirlenip net bir açıklama yaplamamıştır Örtünmede kullanılacak olan kumaşın cinsi rengi kalınlığı inceliği örefe iklime zevke göre değişken olan bir şeydir. Ama namahrem olan Kadınların ve erkelerin biri birlerini tahrik etmeyecek çekici hale getirmeyecek ölçüde giyinmeleri,(zaruri görünmesi gereken yerleri hariç ) gerekmektedir. Allahın Kuranda yasakladığı en büyük Günahlardan birisi zinadır.
17/32- Zinaya yaklaşmayın, gerçekten o, 'çirkin bir hayâsızlık' ve kötü bir yoldur.
60/12- Ey Peygamber, mümin kadınlar, Allah'a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, elleri ve ayakları arasında bir iftira düzüp-uydurmamak (gayri meşru olan bir çocuğu kocalarına dayandırmamak), maruf (iyi, güzel ve yararlı bir iş) konusunda isyan etmemek üzere, sana biat etmek amacıyla geldikleri zaman, onların biatlarını kabul et ve onlar için Allah'tan mağfiret iste Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.
Allah Kuran’da Bir Şeyi haram edip veya yasaklarken mutlaka ondan kaçınma yollarını da tanımlamıştır. Zina Elbette kötü ve haram olan bir şeydir. İnsanlar iman etmiş olsalar da kötü olan Allah’ın yapılmasını yasaklamış olduğu şeylerden kaçınmadıkları zaman, Şeytan artık onlar için kendisine yaklaştıracak bir bahane bulmuş demektir. Onun İçin Allah kendisine kul olmak isteyen mümin kullarını kötü yollara gidebilecek bütün kapıları kapatarak, şu dünya hayatında sağ salim imtihanlarını başarıyla neticelendirmek istemektedir. Allah Kuran’da örtünmeyi bir adıyla elbiseyi iki anlamda kullanmıştır.
1-Takva Elbisesi
7/26- Ey Âdemoğulları,
Biz sizin çirkin yerlerinizi örtecek bir elbise ve size 'süs kazandıracak bir
giyim' indirdik (var ettik). Takva ile kuşanıp-donanmak ise, bu daha
hayırlıdır. Bu, Allah'ın ayetlerindendir. Umulur ki öğüt alıp-düşünürler.
2-Vücudun süs yerlerini kapatacak elbise:
16/ 81- Allah, sizin
için yarattığı şeylerden gölgeler kıldı. Dağlarda da sizin için
barınaklar-siperler kıldı, sizi sıcaktan koruyacak elbiseler, sizi savaşınızda
(zorluklara karşı) koruyacak giyimlikler de var etti. İşte O, üzerinizdeki
nimetini böyle tamamlamaktadır, umulur ki teslim olursunuz.
Bazı Kuran okuyucu kardeşlerimiz Kuran’da örtünme ile ilgili ayetin olmadığını, elbise diye bahsedilenin takva ile ilgili olduğunu anlatmaktadır. Dikkat Edilirse Kuran Hep kelimeleri çift anlamda kullanmıştır. Bir taraftan insanların takva elbisesiyle kuşanmasını bir taraftan da kadınların, namahrem olan erkeklere karşı örtülmesi gereken süs ve çekici yerlerini örtmesi gerekir.
Allah bir kuralı
kanunu koyarken yarattıklarından hiç birinin onayına desteğine ihtiyacı yoktur.
Hiç kimseye yaptıklarından dolayı hesap da verici değildir. Şu Bir gerçek ki
Allah’ın vermiş olduğu emir ve yasaklar mutlaka kendisine iman edenler için bir
ışık kaynağıdır. Mutlaka insanların yararına olduğu için o kuralı koymuştur.
“Irzlarını korusunlar,
süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görünen hariç. Başörtülerini
yakalarının üstüne (kapatacak şekilde) Koysunlar.)”
Allah kadını da erkeği
de imtihan etmek için yaratmıştır. Namahrem erkeklerin namahrem kadınlara karşı
uyması gereken bir takım kurallar olduğu gibi, namahrem kadınların namahrem
erkeklere karşı uyması gereken bir takım kurallar da vardır. Nasıl kadınlar
erkekler karşısında tutum ve davranışlarına giyimlerine karşı çeki düzen
vermeleri gerekirse Erkekler de kadınlara karşı çeki düzen vermeleri gerekir.
Ama ırzlarını koruma
konusunda yaratılış olarak kadınların erkeklere karşı daha zayıf yaratıldığı
muhakkaktır. Allah’tan başka kimsenin görmeyeceği gizli bir yerde, güçlü bir
erkek kendisine karşı zayıf bir kadından murat almak isterse kadın istemese de
muradını gerçekleştirebilir. Ama Güçlü Bir kadın Allah’tan başka hiç kimsenin
olmadığı bir yerde zayıf bir erkekle bir arada olduğu zaman erkek istemese
kadın muradını gerçekleştiremez.
Bunu Kuran Hazreti
Yusuf kıssasında çok güzel izah etmiştir.
12/23- Evinde kalmakta
olduğu kadın, ondan murad almak istedi ve kapıları sımsıkı kapatarak:
"İsteklerim senin içindir, gelsene" dedi. (Yusuf) Dedi ki:
"Allah'a sığınırım. Çünkü o benim efendimdir, yerimi güzel tutmuştur. Gerçek
şu ki, zalimler kurtuluşa ermez."
12/24- Andolsun kadın
onu arzulamıştı, -eğer Rabbinin (zinayı yasaklayan) kesin kanıt (burhan)ını
görmeseydi- o da (Yusuf da) onu arzulamıştı. Böylelikle Biz ondan kötülüğü ve
fuhşu geri çevirmek için (ona delil gönderdik). Çünkü o, muhlis kullarımızdandı.
12/25- Kapıya doğru
ikisi de koştular. Kadın onun gömleğini arkadan çekip yırttı. (Tam) Kapının
yanında kadının efendisiyle karşılaştılar. Kadın dedi ki: "Ailene kötülük
isteyenin, zindana atılmaktan veya acı bir azaptan başka cezası ne olabilir?"
12/26- (Yusuf) Dedi
ki: "Onun kendisi benden murat almak istedi." Kadının yakınlarından
bir şahit şahitlik etti: "Eğer onun gömleği ön taraftan yırtılmışsa bu
durumda kadın doğruyu söylemiştir, kendisi ise yalan söyleyenlerdendir.
12/27- Yok eğer onun
gömleği arkadan çekilip-yırtılmışsa, bu durumda kadın yalan söylemiştir ve
kendisi doğruyu söyleyenlerdendir."
12/28- Onun gömleğinin
arkadan çekilip-yırtıldığını gördüğü zaman (kocası): "Doğrusu, bu sizin
düzeninizden (biri)dir. Gerçekten sizin düzeniniz büyüktür" dedi.
Bakınız Kadın erkek
istemediği için muradını gerçekleştirememiştir. Arkasından demişti ki!
12/53- "(Yine de)
Ben nefsimi temize çıkaramam. Çünkü gerçekten nefis, -Rabbimin kendisini
esirgediği dışında- var gücüyle kötülüğü emredendir. Şüphesiz, benim Rabbim,
bağışlayandır, esirgeyendir."
Öyleyse Örtünme ile bunun ne alakası var diye bir soru akıla gelebilir. Önce Kadın Zaruri Olan yerlerinin dışında örtünmesi gereken yerleri örtünmüşse, takva ile de bunu bütünleştirmişse kendi üzerine düşen görevi yapmıştır.-
33/59- Ey Peygamber,
eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış elbiselerinden
(cilbanlarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli)
tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur. Allah, çok bağışlayandır,
çok esirgeyendir.
33/ 60- Andolsun, eğer
münafıklar, kalplerinde hastalık bulunanlar ve şehirde kışkırtıcılık yapan
(yalan haber yayan)lar (bu tutumlarına) bir son vermeyecek olurlarsa, gerçekten
seni onlara saldırtırız, sonra orada seninle pek az (bir süre) komşu
kalabilirler. Kuran’ın Buradaki dış elbise tanımlaması takva elbisesini, giyim
elbisesi ile süslemesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ben haramlara karşı uzağım
bana Allahın yasak ettiği şeyler konusunda asla teklifte bulunmayın diyerek tavrını
belirlemesi gerekmektedir. Yabani Hayvanlardan kurtların kendilerine ait olan
yerleri idrarını yaparak bir sınır çizdiği bilinmektedir.
Kadınların saçları namahrem erkekleri cezp ediyor mu? bu tartışılması gerekir. Bunu Bu Konuda ehil olan psikoloji uzmanlarına danışmak gerekir. O Görevi de Kadınların saçı süs kapsamına girmez diyenler araştırsın. Ben kedi adıma konuşuyorum. Kadınların saçı süs kapsamına girer.
Kadınların saçları namahrem erkekleri cezp ediyor mu? bu tartışılması gerekir. Bunu Bu Konuda ehil olan psikoloji uzmanlarına danışmak gerekir. O Görevi de Kadınların saçı süs kapsamına girmez diyenler araştırsın. Ben kedi adıma konuşuyorum. Kadınların saçı süs kapsamına girer.
İnansın veya inanmasın
Sosyolojik olarak toplumlardaki örtünme ile örfi olarak, inceleme yaptığımız
zaman, Bazı toplumlarda Kadın olsun erkek olsun en mahrem yerleri olan cinsel
ilgi duyulan yerleri sadece kapattıklarını görmekteyiz. Dünya üzerinde Medeni
olmayan klanlar içerisinde bile bu giyim şekli belki bu günkü modern kumaşlar
olmasa da ağaç yaprakları veya tabiatta kendilerinin bulup ürettikleri şeylerle
kendi anlayışlarına göre namahrem yerlerini korumaya çalışmışlardır.
Bunlar bütün insanların ortak olarak kabullendikleridir. İkinci Olarak ortak anlayış Kadınların süs yerlerinden olanı göğüsleridir. İnsanlar Allaha ve peygambere inanmasa da toplumlardan gelen örf ve adetlerle göğüslerini kadınlar kapatmaktadırlar. Kazara bir kadının göğsü açılsa bunu basının malzeme olarak kullanması, Onun açılmasının uygun olmadığı anlayışını güçlendirmektedir.
İslam Toplumlarına baktığımız
zaman da, Örtünmede Kuran’ın mesajının düzgün anlaşılmadığı yerlerde değişik
şekillerde oluşmaktadır. Bu örtünme şekli bazı yerlerde başları açık, bazı
yerlerde. Başlarının bir kısmı açık bir kısmı kapalı bazı yerlerde, Göğüslerine
kadar açık, Bacaklar baldırlara kadar açık, Olmaktadır.
Bunlar bu şekildeki
giyinme modelini Kurandan böyle anladığı için değil toplumların örf ve
adetlerinden olduğu anlaşılmaktadır. Burada örtünmeyi zaruri kılan, namahrem
erkeklerin onlara karşı süslerinden dolayı cezp edici yönlerinin ortadan
kaldırılmasıdır.
Bir taraftan kuran, nur otuz birde” Gizledikleri süsleri bilinsin diye, ayaklarını yere vurmasınlar” İfadesiyle takva elbisesiyle, namahrem olanlardan gizleyen örtünme elbiselerini Allah kadınlarda bütünleştirmelerini istemektedir. Eğer bu şekilde yaptıkları takdirde Kadınlara kalplerinde maraz olanlar şehirde kışkırtmacılık yapanlar münafıklar, sarkıntılık ederse, Artık onlara karşı takva elbisesini kuşanmış olan erkeklere görev düşmektedir.
Bu Yaptıkları
yanlışlığa son vermek için bir ders verilmesi gerekir. Kuran’ın Kadınların süsü
diye ifade ettiği saçı örtü kapsamı içinde mi değil mi tartışmaları günümüzde
sürüp gitmektedir. Burada örtünme Namahrem erkeklerin cezp edilmesini, önemli
olanı engellemek içindir. Başörtülerini yakalarının üzerine sarkıtılması,
namahrem erkleri cezbeden göğüslerinin ve boyunlarının, kapatılarak çekiciliği
ortadan kaldırmak içindir. Kadınlarda giyinme şeklinin kuranın süs ziynet
olarak tanımladığı vücut hatlarının belli olmayacak şekilde örtülmesidir.
Bu Kuran’da akıllı
olan kadınlara ait Allah’ın yüklediği bir yükümlülüktür.
Sonuç olarak, örtünmek
kadınların kendilerini korumak için Allah’ın onlara bir tavsiyesidir.
24/60-Kadınlardan
evliliği ummayıp da oturmakta olanlar, süslerini açığa vurmaksızın (dış) elbiselerini çıkarmalarında kendileri için bir sakınca
yoktur. Yine de iffetli davranmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah
işitendir, bilendir.
33/59-Ey
Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini
söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun
olan budur. Allah çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.
O
zaman yukarıda verdiğimiz ayet örneklerinden ve anlattıklarımızdan şu sonuca
varabiliriz.
1-Kadınlar
kendiliğinden görünen yerleri dışında ifadesinden olmazsa olmaz bir konumu
gündeme getirmektedir. Bu da yüzün görülmesi, olmamış olsa toplumlarda bu gibi
konularda kimliklerini gizleyerek ne gibi çirkin işlere girişmelerini
engellemek içindir.
2-örtünme
iffetli tanınma ve eziyet görmemeleri için olduğunu vurgulamaktadır. Yani takva
elbisesinin kadınların dış yüzüne yansıması ve tecellisi olduğunu
belirginleştirmektir.
3-İffetli
kadınlar kendi üstlerine düşen görevi yaptıkları takdirde,
33/60-Andolsun, eğer münafıklar,
kalplerinde hastalık bulunanlar ve şehirde kışkırtıcılık yapan (yalan haber
yayan)lar (bu tutumlarına) bir son vermeyecek olurlarsa, gerçekten seni onlara saldırtırız,
sonra orada seninle pek az (bir süre) komşu kalabilirler.
Teşbihte hata olmazsa
Allah biz doğru olanı yapalım bu halimizle saldıranlar olursa saldıranların
hesabını sana inanlarla birlikte sorarız demektedir.
Doğrularım Allah'a
yanlışlarım ise bana aittir.
ALİ RIZA BORAZAN
MERSİN -ANAMUR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder